Αρχική
Αρχική
Γελιογραφίες
Γελοιογραφίες
Μουσική (LP)
Μουσική (LP)
Επιλογές
Επιλογές

Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2014

«ΠΑΡΕ ΤΟΝ ΕΝΑ, ΧΤΥΠΑ ΤΟΝ ΑΛΛΟ»!

Να μια φράση που ταιριάζει γάντι στο σύνολο των πολιτικάντηδων (απάντων των κομμάτων) της Ελλάδας! Ομολογώ πως δεν ήξερα την προέλευσή της και διαβάζοντας το ΡΟΜΑΝΤΣΟ Νο 1306 (12/3/1968) βρήκα την παρακάτω εκδοχή που είναι σχετική με την επανάσταση του 1821 που εορτάσαμε την περασμένη εβδομάδα. Πάντως, αν το επεισόδιο του αποκόμματος έγινε έτσι, θυμίζει σκηνή από ταινία με κινούμενα σχέδια!  


ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ (=read more)...

Κυριακή, 30 Μαρτίου 2014

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟ (30/3/2014) ΚΥΡΙΑΚΗ Δ' ΝΗΣΤΕΙΩΝ

Μας λέει ο απ. Παύλος στη σημερινή περικοπή:

ἐν ᾧ περισσότερον βουλόμενος ὁ Θεὸς ἐπιδεῖξαι τοῖς κληρονόμοις τῆς ἐπαγγελίας τὸ ἀμετάθετον τῆς βουλῆς αὐτοῦ, ἐμεσίτευσεν ὅρκῳ, (Εβρ. 6, 17)

Γι’ αυτό, επειδή ήθελε περισσότερο ο Θεός να δείξει στους κληρονόμους της επαγγελίας το αμετάβλητο της βουλής του, εγγυήθηκε με όρκο.
Η βούληση του Θεού είναι αναλλοίωτη και αμετάθετη. Σ' αυτήν στηρίζονται οι υποσχέσεις που έδωσε στον άνθρωπο ο Θεός. Δεν τις έδωσε ούτε κάτω από πίεση, ούτε βιαστικά. Προϋπήρχαν στο προαιώνιο σχέδιό του για τη σωτηρία του ανθρώπινου γένους. Είναι προϊόν της κοινής θέλησης και απόφασης των τριών προσώπων της Αγίας Τριάδας. Γι' αυτό και δεν μεταβάλλονται, ούτε τροποποιούνται. 
Για να δείξει λοιπόν ο Θεός σε όσους πίστεψαν την υπόσχεση για τον ερχομό του Μεσσία, το αμετάβλητο και το απόλυτο της θέλησής του, έδωσε όρκο. Ο όρκος είχε την έννοια του απολύτου δεσίματος με την υπόσχεση και οι καταπατούντες όρκο, θεωρούνταν καταραμένοι. Οι άνθρωποι όταν ορκίζονται, θέτουν ως εγγυητή το Θεό, που είναι ανώτερός τους. Ο Θεός έθεσε εγγυητή τον ίδιο του τον εαυτό προσδίδοντας έτσι μεγαλύτερη βεβαιότητα για τις επαγγελίες του.


ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ (=read more)...

Παρασκευή, 28 Μαρτίου 2014

Δ' ΣΤΑΣΙΣ ΤΩΝ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΩΝ

 
Θα ακούσουμε σήμερα στον Χ' Οίκο:

Χάριν δοῦναι θελήσας, ὀφλημάτων ἀρχαίων, ὁ πάντων χρεωλύτης ἀνθρώπων, ἐπεδήμησε δι' ἑαυτοῦ, πρὸς τοὺς ἀποδήμους τῆς αὐτοῦ χάριτος, καὶ σχίσας τὸ χειρόγραφον, ἀκούει παρὰ πάντων οὕτως, Ἀλληλούϊα. 

Ο πληρωτής του χρέους όλων των ανθρώπων, θέλοντας να πληρώσει τις παλιές οφειλές, ήλθε αυτοπροσώπως προς αυτούς που αποδήμησαν από τη χάρη του και αφού έσχισε το γραμμάτιο της οφειλής ακούει απ' όλους, Αλληλούϊα. 

Ο ιερός υμνογράφος παρομοιάζει με χρεωστικό γραμμάτιο τις παραβάσεις του ηθικού νόμου του Θεού. Με την πάροδο των αιώνων, τα αμαρτήματα αυξήθηκαν πολύ ώστε έγινε αδύνατη η αποπληρωμή τους για να απαλλαγούν οι άνθρωποι από το τίμημα του θανάτου. Γι' αυτό ήρθε ο Ιησούς σε 'μας, που φύγαμε από τη χάρη του. Να χαρίσει τα χρέη της αμαρτίας από τους χρεοφειλέτες. Και το έκανε με τη σταυρική του θυσία, σχίζοντας τα γραμμάτια της αποστασίας χύνοντας το αίμα του. Έδωσε τη ζωή του στον Πατέρα χωρίς να την έχει απαιτήσει (ο Θεός Πατήρ) για να σώσει τις ζωές των ανθρώπων από την πνευματική καταστροφή και το θάνατο.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ (=read more)...

Τετάρτη, 26 Μαρτίου 2014

Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ...!

Εκτός από τη γλώσσα, με την οποία μιλάμε και τσακίζει κόκκαλα κατά την γνωστή παροιμία, «μιλάμε» και με τη στάση του σώματος. Και όποιος ξέρει να «διαβάζει» τη γλώσσα του σώματος καταλαβαίνει περισσότερα απ' όσα εξέρχονται του στόματος. Στο παρακάτω απόκομμα από το ΒΗΜΑ (1/9/2013) μαθαίνουμε όχι μόνο τι λένε κάποιες στάσεις, αλλά και πως τις ανασκευάζει η επιστήμη κατόπιν έρευνας. 
Ωστόσο, μην προτρέξει κανείς, διαβάζοντας το παρακάτω, να το υιοθετήσει για όλες τις περιπτώσεις, διότι όσοι είναι εξπέρ στη μπλόφα, εννοείται ότι χειρίζονται τη γλώσσα του σώματος με τέτοιο τρόπο ώστε να προωθήσουν καλύτερα το ψέμμα τους! Μάλλον μιλούν με μια δική τους... αργκώ! 

Υ.Γ. Αν θέλει κανείς να δει πως λειτουργεί η γλώσσα του σώματος δεν έχει παρά να δει στα παράθυρα των «ενημερωτικών» ειδήσεων των καναλιών τους πολιτικάντηδες...


ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ (=read more)...

Δευτέρα, 24 Μαρτίου 2014

ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΤΗΣ ΜΑΜΑΣ: ΣΚΟΡΔΑΛΙΑ ΜΕ ΑΜΥΓΔΑΛΑ

Του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου αύριο, και η Εκκλησία επιτρέπει στους νηστεύοντες να φάνε ψάρι. Στην Ελλάδα το έθιμο θέλει το ψάρι να είναι βακαλάος, χωρίς να αποκλείονται τα άλλα ψάρια βέβαια. Το βακαλάο (ή μπακαλιάρο) τον συνοδεύει η πατροπαράδοτη σκορδαλιά. Από τη ΒΕΝΤΕΤΑ Νο 307 (25/3/1971) η παρακάτω συνταγή σκορδαλιάς με αμύγδαλα. Δεν ξέρω τι γεύση έχει, αλλά με την πρώτη ευκαιρία θα την φτιάξω, μιας και σκορδαλιά δεν τρώω μόνο κάθε Ευαγγελισμού! 
Καλή ξεκούραση εθνικής εορτής ένεκεν, μιας και από το ένδοξο παρελθόν αντί να αφυπνιζόμεθα απολαμβάνουμε μόνο αργίες... 


ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ (=read more)...

Κυριακή, 23 Μαρτίου 2014

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟ (23/3/2014) ΚΥΡΙΑΚΗ Γ' ΝΗΣΤΕΙΩΝ, ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ

Ακούμε στη σημερινή αποστολική περικοπή:

καὶ οὐχ ἑαυτῷ τις λαμβάνει τὴν τιμήν, ἀλλὰ καλούμενος ὑπὸ τοῦ Θεοῦ, καθάπερ καὶ ᾿Ααρών. (Εβρ. 5, 4)

Και κανείς από μόνος του δε λαβαίνει την τιμή της αρχιεροσύνης, αλλά όταν καλείται από το Θεό, καθώς ακριβώς και ο Ααρών.
Η αρχιεροσύνη δεν είναι ένα ανθρώπινο, κοσμικό αξίωμα που δίδεται από ανθρώπους. Αυτή η πνευματική τιμή, πηγάζει από το Θεό. Μόνο αυτός καλεί κάποιον σ' αυτήν, όπως έκανε με τον Ααρών, τον αδελφό του Μωυσή. Είναι η χαρισματική εξουσία που κατευθύνει ή συντονίζει όλες τις υπόλοιπες χαρισματικές εκδηλώσεις της Εκκλησίας και θέτοντας  σε λειτουργική έκφραση όλα τα άλλα μυστήρια, συντρίβει τις αλλοτριωτικές δυνάμεις της φθοράς και ανακαινίζει τον άνθρωπο. Διά μέσου των ανθρώπων, ο Θεός καθιερώνει στην Εκκλησία του, τους λειτουργούς του. Γι' αυτό κάποιος θα πρέπει να περιμένει πριν σπεύσει να εισέλθει σ' αυτό το αξίωμα, είτε την εσωτερική κλήση από το Θεό, είτε την εξωτερική κλήση από εκλεκτούς ανθρώπους της Εκκλησίας που τον κρίνουν άξιο. Αν δεν λάβει κλήση, τότε θα οδηγηθεί στην αποτυχία.

Άλλο σχόλιο για τη σημερινή περικοπή, εδώ.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ (=read more)...

Παρασκευή, 21 Μαρτίου 2014

Γ' ΣΤΑΣΙΣ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΩΝ

Θα ακούσουμε σήμερα στον Π' Οίκο:

Πᾶσα φύσις Ἀγγέλων κατεπλάγη τὸ μέγα της σῆς ἐνανθρωπήσεως ἔργον, τὸν ἀπρόσιτον γὰρ ὡς Θεόν, ἐθεώρει πᾶσι προσιτὸν ἄνθρωπον ἡμῖν μὲν συνδιάγοντα, ἀκούοντα δὲ παρὰ πάντων οὕτως· Ἀλληλούϊα. 

Κάθε φύση αγγέλων κατεπλάγη για το μέγα έργο της ενανθρώπησης Σου. Διότι έβλεπε τον απρόσιτι Θεό να γίνεται προσιτός σε όλους μας, να συναναστρέφεται μαζί μας και ν' ακούει από όλους μας Αλληλούια.

Το μυστήριο της θείας ενανθρώπησης δεν ήταν εκπληκτικό μόνο στους ανθρώπους, αλλά και στους αγγέλους. Ούτε εκείνοι μπορούσαν να λογιστούν το απόκρυφο μυστήριο του Θεού και την πάνσοφη βουλή του. Δεν μπορούσαν να κατανοήσουν το πως ο απρόσιτος Θεός γίνεται τέλειος άνθρωπος λαμβάνοντας σάρκα από την Παρθένο Μαρία, και προσιτός στον εγωπαθή και τυφλωμένο από την αμαρτία, άνθρωπο. Το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να θαυμάσουν και να υμνήσουν τη λυτρωτική ενάργεια του Λόγου.

Άλλες αναρτήσεις για τη Γ' Στάση, εδώ, εδώ και εδώ.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ (=read more)...

Τετάρτη, 19 Μαρτίου 2014

ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ... ΜΑΜΟΥΘ!


Πολύ ενδιαφέρουσα η είδηση από τον Ελεύθερο Τύπο (14/3/2014). Όχι τόσο για το σπουδαίο εύρημα του κατεψυγμένου μαμούθ, όσο για την αξιοποίησή του από τους επιστήμονες. «Κλωνοποίηση για ερευνητικούς σκοπούς και όχι από περιέργεια» τι άλλο θα δήλωνε ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας; Λες και δεν υπάρχει η περιέργεια...

Έχω ξαναγράψει για την κλωνοποίηση, που πολύ πιθανόν δεν αποκλείεται να την έχουν εφαρμόσει και στον άνθρωπο. Τώρα θα εφαρμοστεί σε ένα προϊστορικό ζώο, το οποίο συνάντησε ο παλαιολιθικός άνθρωπος πριν εξαφανιστεί. Κατά πως πάει, με ότι ολοένα ανακαλύπτεται από τα προϊστορικά ζώα, συν την τεχνολογία που αναπτύσσεται ραγδαίως, μετά το μαμούθ ποιός ξέρει τι... Άραγε αντέχει ο πολιτισμός μας ένα... Jurassik Park; Μέχρι που φτάνουν οι καθαρά ερευνητικοί σκοποί των επιστημόνων; 

Το να εκφράσω τις επιφυλάξεις μου, είναι εύκολο. Τι εμποδίζει τους επιστήμονες να θέλουν να κάνουν τους θεούς; Η περιέργεια πάντως όχι. Και θα πρεπε ανησυχούμε βλέποντας τέτοιες ειδήσεις. Μιας και δεν μαθαίνουμε το τι επακολουθεί. Αν καταφέρουν και κλωνοποιήσουν τα μαμούθ ή κανένα δεινόσαυρο τότε... Μάλλον μαθητευόμενος μάγος είναι ο άνθρωπος και παίζει περίεργα παιχνίδια...    

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ (=read more)...

Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2014

ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΤΗΣ ΜΑΜΑΣ: ΦΑΣΟΛΙΑ ΞΕΡΑ, ΠΛΑΚΙ

Τα όσπρια εκτός από πεντανόστιμα (ανήκω στους φανατικούς των οσπρίων) είναι και νηστίσιμα. Η παρακάτω συνταγή για τα φασόλια από τη ΒΕΝΤΕΤΑ Νο 239 (4/12/1969) είναι πανεύκολη. Την έχω ξαναδεί σε μεταγενέστερους «τσελεμεντέδες» ενισχυμένη με διάφορα ζαρζαβατικά. Προσωπικά την ενισχύω με πατάτες.


ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ (=read more)...

Κυριακή, 16 Μαρτίου 2014

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟ (16/03/2014) ΚΥΡΙΑΚΗ Β' ΝΗΣΤΕΙΩΝ (ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΛΑΜΑ)

Θα ακούσουμε στη σημερινή περικοπή: 

πρὸς τίνα δὲ τῶν ἀγγέλων εἴρηκέ ποτε· κάθου ἐκ δεξιῶν μου ἕως ἂν θῶ τοὺς ἐχθρούς σου ὑποπόδιον τῶν ποδῶν σου; (Εβρ. 1, 13)

Και σε ποιον από τους αγγέλους έχει πει ποτέ: Κάθησε στα δεξιά μου, ωσότου θέσω τους εχθρούς σου υποπόδιο των ποδιών σου; 
Ο απόστολος Παύλος αναφέρεται εδώ στη σύγκριση του Χριστού με τους αγγέλους. Η θέση Του βρίσκεται άνωθεν των αγγέλων, στα δεξιά του Πατρός. Έχει αιώνιο θρόνο ως Υιός και ομοούσιος του Θεού. Η φράση ασφαλώς έχει ανθρωπομορφικό χαρακτήρα, δηλώνοντας το γεγονός πως μόνο στον Υιό του θα συμπεριφέρονταν έτσι ο Πατέρας. Τους εχθρούς του, ο Υιός, μπορεί και ο ίδιος να τους θέσει ως υποπόδιο (= αντικείμενο για να ακουμπούν τα πόδια), απλώς εδώ τονίζεται η ταυτότητα της γνώμης του Χριστού με τον Θεό - Πατέρα. Οι εχθροί δεν είναι μόνο οι δαίμονες αλλά και όσοι εκ των ανθρώπων τον εχθρεύονται φανατικά. Η κατάληξή τους θα είναι συντριβή μπροστά στην αδιαφιλονίκητη εξουσία του Υιού. Με αυτήν την εικόνα της θέσης του Χριστού, η Εκκλησία υπενθυμίζει τη διδασκαλία του Αγ. Γρηγορίου του Παλαμά εναντίον του φιλοσόφου Βαρλαάμ που παρουσίαζε έναν Θεό απρόσιτο και ανίκανο να επέμβει στα ανθρώπινα. 

Άλλο σχόλιο για τη σημερινή περικοπή, εδώ.     

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ (=read more)...

Παρασκευή, 14 Μαρτίου 2014

Β' ΣΤΑΣΙΣ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΩΝ

Θα ακούσουμε σήμερα στον Κ' Οίκο:

Κήρυκες θεοφόροι γεγονόντες οἱ Μάγοι, ὑπέστρεψαν εἰς τὴν Βαβυλῶνα, ἐκτελέσαντές σου τὸν χρησμὸν καὶ κηρύξαντές σε τὸν Χριστὸν ἅπασιν, ἀφέντες τὸν Ἡρῴδην ὡς ληρώδη, μὴ εἰδότα ψάλλειν. Ἀλληλούϊα. 
(Οι Μάγοι αφού έγιναν θεοφόροι κήρυκες, γύρισαν πίσω στη Βαβυλώνα. Αφού εκτέλεσαν το χρησμό σου και κήρυξαν σ' όλους εσένα, που είσαι ο Χριστός, άφησαν τον Ηρώδη στο παραλήρημα του, μη γνωρίζοντα να ψάλλει στο Θεό. Αλληλούια.)

Οι Μάγοι, αφού είδαν με τα μάτια τους την επαλήθευση του χρησμού που έλαβαν από το Θεό, δεν κράτησαν κρυφό αυτό το γεγονός. Κήρυξαν στον κόσμο την έλευση του Χριστού. Σ' αυτό το κήρυγμα ο Ηρώδης αφηνίασε μιας και από το φόβο του να μην χάσει την εξουσία του, είχε φονεύσει αρκετούς ακόμη και μέλη της οικογένειάς του. Προσπάθησε να παγιδεύσει τους Μάγους για να μάθει που βρισκόταν ο νεογέννητος Ιησούς. Όμως τα τις μηχανορραφίες του τις ήξερε ο Θεός και έστειλε άγγελο ειδοποιώντας τους Μάγους να μην συναντήσουν στο γυρισμό τους τον Ηρώδη. Έτσι, έμεινε μόνος του, παραληρώντας μέσα στο σκοτάδι του εγωισμού του, στο σκοτάδι όσων προσπάθησαν μάταια να σβήσουν το Φως του κόσμου.

Άλλες αναρτήσεις για τη Β' Στάση των Χαιρετισμών, εδώ, εδώ και εδώ.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ (=read more)...

Τετάρτη, 12 Μαρτίου 2014

ΤΑ ΠΙΘΑΡΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑ


ὡς γὰρ ἐπεκλώσαντο θεοὶ δειλοῖσι βροτοῖσι
ζώειν ἀχνυμένοις· αὐτοὶ δέ τ᾽ ἀκηδέες εἰσί.
δοιοὶ γάρ τε πίθοι κατακείαται ἐν Διὸς οὔδει
δώρων οἷα δίδωσι κακῶν, ἕτερος δὲ ἑάων·
ᾧ μέν κ᾽ ἀμμίξας δώῃ Ζεὺς τερπικέραυνος,
ἄλλοτε μέν τε κακῷ ὅ γε κύρεται, ἄλλοτε δ᾽ ἐσθλῷ·
ᾧ δέ κε τῶν λυγρῶν δώῃ, λωβητὸν ἔθηκε,
καί ἑ κακὴ βούβρωστις ἐπὶ χθόνα δῖαν ἐλαύνει,
φοιτᾷ δ᾽ οὔτε θεοῖσι τετιμένος οὔτε βροτοῖσιν. 
(Ιλιάδα Ω 525 - 533)

(Γιατί οι θεοί έτσι όρισαν τη μοίρα των ανθρώπων
να ζουν με καημούς, κι αυτοί έγνοια να μην έχουν.
Στην πόρτα του Δία στέκονται μπροστά δύο πιθάρια
το ένα γεμάτο με κακά, με καλά το άλλο, να 'χει να δίνει.
Αν δώσει ο Δίας ο κεραυνόχαρος κι απ' τα δυό σε κάποιον,
τη μια τον βρίσκει το καλό και το κακό την άλλη.
Μα αν του έδωσε μόνο απ' τα κακά, ζημιές τον βρίσκουν
και μια πείνα αβάσταχτη στη γη τον κυνηγάει
και  τριγυρνά κι από θνητούς κι από θεούς διωγμένος.)

Αυτά τα λόγια απευθύνει ο Αχιλλέας στον Πρίαμο, όταν ο τελευταίος πηγαίνει να του ζητήσει το σώμα του Έκτορα. Ώριμος και φιλοσοφημένος από εμπειρίες ο Αχιλλέας, δείχνει μια άλλη όψη του χαρακτήρα του. Γι' αυτόν, οι θεοί δεν έχουν τους καημούς των θνητών και η καλοτυχία με τη δυστυχία βρίσκονται σε δύο πιθάρια έκαστη στο καθένα, στην πόρτα του Δία, ο οποίος τις δίνει στους ανθρώπους κατά τη βούλησή του. Το χειρότερο είναι όταν ο Δίας δίνει μόνο δυστυχία σε κάποιον. 

Πάντα θα ψάχνουμε μια εξήγηση για τα βάσανα και τα δεινά της ζωής. Όχι για όσα οφείλονται σε δικές μας ενέργειες. Δεν απορρέουν εξάλλου όλα τα προβλήματα από τη δική μας πρωτοβουλία. Είναι αδύνατο να κατανοήσουμε τον αστάθμητο παράγοντα. Και μιας τα βάσανα είναι περισσότερα απ' τις χαρές, δεν έχουμε παρά να τα αιτιάσουμε στο θείο παράγοντα. Αυτά τα δύο πιθάρια του Δία είναι ένα λαϊκό μοτίβο στο οποίο ο Αχιλλέας βρίσκει απάντηση για την κακοτυχία. Μπροστά στο άγνωστο, ο άνθρωπος εύκολα επιστρατεύει το θείο. Θα μπορούσε να επιστρατεύσει όμως τον ίδιο τον άνθρωπο;      

Τα δύο πιθάρια, αν τα διαχειρίζονταν ο άνθρωπος, τότε σίγουρα δεν θα το έκανε δίκαια... Αν όμως μέσα σ' αυτά βάλουμε την εύθραυστη φύση του, τον περίεργο χαρακτήρα του, τα ατισάθευτα πάθη του και την περιορισμένη (πολλές φορές) σωφροσύνη του, τότε θα δούμε πως τα καλά είναι (και θα είναι) πολύ λιγότερα και ο αστάθμητος παράγοντας γίνεται πιο οδυνηρός... Το χειρότερο είναι ότι δεν μπορεί να σκεφτεί συλλογικά, παρά μόνο περιστασιακά, ή περιορισμένα. Ο άνθρωπος είναι φύσει κοινωνικό ον και η ατομικότητα είναι μια ύπουλη διαστροφή που ουσιαστικά κάνει κακό. Εν τέλει ευελπιστούμε στην απλοχεριά αυτού που διαχειρίζεται τα πιθάρια...
________________
αστάθμητος παράγοντας, νοούνται όχι μόνο τα φυσικά φαινόμενα αλλά και όσα δεν δύνανται να προβλεφθούν.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ (=read more)...

Δευτέρα, 10 Μαρτίου 2014

ΜΟΝΟ ΓΙΑ... ΑΝΤΡΕΣ !!!

Ναι, μερικά πράγματα απευθύνονται κυρίως για άντρες, αν και μεταξύ μας, απευθύνονται και για γυναίκες που δεν πολυασχολούνται με τα οικιακά. Τα κουμπιά λοιπόν, όταν ξηλώνονται, είναι μια απώλεια, πρόδηλη στα ρούχα πολλών εργένηδων! Από τη ΒΕΝΤΕΤΑ Νο 305 (11/3/1971) το παρακάτω απόκομμα, το οποίο μας εισάγει στην τέχνη ραψίματος κουμπιών! Μια τέχνη, που παραδοσιακά κατέχουν οι νοικοκυρές, και οφείλουν να μάθουν οι νοικοκύρηδες. Βελόνα, κλωστή, κουμπί και καλή αρχή!
Α! Οι άντρες έχουν βέβαια, ένα μειονέκτημα στο ράψιμο. Οι δακτυλήθρες κατασκευάζονται κυρίως για τα λεπτά γυναικεία δάκτυλα και όχι για τις αντρικές χονδοδακτυλάρες... 


ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ (=read more)...

Κυριακή, 9 Μαρτίου 2014

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟ (9/03/2014) ΚΥΡΙΑΚΗ Α' ΝΗΣΤΕΙΩΝ (ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ)

Ακούμε στη σημερινή περικοπή το εξής: 

ὃν γὰρ ἀγαπᾷ Κύριος παιδεύει, μαστιγοῖ δὲ πάντα υἱὸν ὃν παραδέχεται. (Εβρ. 12, 6)

Γιατί αυτόν που αγαπά ο Κύριος παιδεύει και μαστιγώνει κάθε γιο που παραδέχεται.
Αυτήν την φράση εύκολα την παρεξηγούν πολλοί για να μιλήσουν εναντίον του Θεού. Το ρήμα παιδεύω δεν σημαίνει βασανίζω ή τυραννώ όπως καταχρηστικά το χρησιμοποιούμε σήμερα, αλλά διδάσκω, εκπαιδεύω, ανατρέφω, σωφρονίζω. Και με αυτή την έννοια, ο Κύριος όποιον αγαπά, τον εκπαιδεύει και τον διδάσκει, δηλαδή τον παιδαγωγεί όπως ο πατέρας το παιδί του. Η αγάπη Του απευθύνεται προς όλους, αλλά δεν είναι δεκτικοί όλοι στην παιδαγωγία Του. Το ρήμα μαστιγώνω (= δέρω, προξενώ πληγές) εδώ χρησιμοποιείται μεταφορικά. Δεν σηκώνει ο Κύριος το φραγγέλιο σ' αυτούς που τον αποδέχονται, αλλά τους παιδαγωγεί και διά των δοκιμασιών και των θλίψεων. Εξάλλου είναι σταυρός για τους χριστιανούς η οδός προς την ουράνια βασιλεία. Η τριβή και η παιδαγωγία από τις δυσκολίες ωριμάζουν τον άνθρωπο και τον καθιστούν έτοιμο για να δεχτεί βαθιά μέσα του το Χριστό.     

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ (=read more)...

Παρασκευή, 7 Μαρτίου 2014

Α' ΣΤΑΣΙΣ ΤΩΝ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΩΝ

Θα ακούσουμε σήμερα από το Γ' Οίκο:

Γνῶσιν ἄγνωστον γνῶναι, ἡ Παρθένος ζητοῦσα, ἐβόησε πρὸς τὸν λειτουργοῦντα: Ἐκ λαγόνων ἀγνῶν, Υἱὸν πῶς ἐστι τεχθῆναι δυνατόν, λέξον μοί. Πρὸς ἣν ἐκεῖνος ἔφησεν ἐν φόβῳ , πλὴν κραυγάζων οὕτω,
Θέλοντας να γνωρίσει την άγνωστη γνώση, φώναξε δυνατά προς το λειτουργούντα: Πες μου, από λαγόνες αγνές πως γίνεται να γεννηθεί υιός; Προς την οποία εκείνος απάντησε με φόβο κραυγάζοντας.
Χαῖρε, βουλῆς ἀπορρήτου μύστις,
χαῖρε, σιγῆς δεομένων πίστις.
Χαίρε εσύ που είσαι μύστης της απόρρητης βουλής (του Θεού),
χαίρε εσύ που είσαι η πίστη αυτών που δεν λέγονται. 
Χαῖρε, τῶν θαυμάτων Χριστοῦ τὸ προοίμιον,
χαῖρε, τῶν δογμάτων αὐτοῦ τὸ κεφάλαιον.
Χαίρε το προοίμιο των θαυμάτων του Χριστού,
χαίρε το κεφάλαιο των δογμάτων αυτού.
Χαῖρε, κλῖμαξ ἐπουράνιε, δι ' ἦς κατέβη ὁ Θεός,
χαῖρε γέφυρα μετάγουσα τοὺς ἐκ γῆς πρὸς οὐρανόν, 
Χαίρε σκάλα επουράνιε από την οποία κατένηκε ο Θεός,
χαίρε γέφυρα που μεταφέρεις αυτούς που είναι στη γη προς τον ουρανό. 
Χαῖρε, τὸ τῶν Ἀγγέλων πολυθρύλητον θαῦμα,
χαῖρε, τὸ τῶν δαιμόνων πολυθρήνητον τραῦμα, 
Χαίρε το πολυθρύλητο θαύμα των Αγγέλων,
χαίρε το πολυθρήνητο τραύμα των δαιμόνων. 
Χαῖρε, τὸ Φῶς ἀρρήτως γεννήσασα,
χαῖρε, τὸ πῶς μηδένα διδάξασα.
Χαίρε, εσύ που γέννησες το αρρήτως το φως,
χαίρε εσύ που δεν δίδαξες το πως σε κανέναν. 
Χαῖρε, σοφῶν ὑπερβαίνουσα γνῶσιν.
χαῖρε, πιστῶν καταυγάζουσα φρένας.
Χαίρε εσύ που υπερβαίνεις τη γνώση των σοφών,
χαίρε εσύ που φωτίζεις τα μυαλά των πιστών.
Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.

Η Μαρία, θέτει στον άγγελο το απλό ερώτημα το πως θα γεννήσει ενώ είναι παρθένα. Προβληματίζεται και θέλει να μάθει. Σε αντίθεση με την Εύα που συγκατατέθηκε αλόγιστα στον πειρασμό του όφεως. Ο άγγελος δεν μπορούσε να της εξηγήσει περισσότερα, μιας και για τον ίδιο το θαύμα είναι άρρητο, δεν έχει παρά να το εξυμνήσει. Χαιρετίζει την Παρθένο ως προοίμιο και ως κεφάλαιο στις αλήθειες που αφορούν το Χριστό. Εξαίρει το διαμεσολαβητικό ρόλο της, γεφυρώνοντας το χάσμα που άνοιξε η παρακοή των ανθρώπων. Μας γνωστοποιεί την απήχηση του θαύματος της Μαρίας στον χώρο των πνευμάτων, γεννήσασα το αΐδιο (= άχρονο) Φως (= Χριστό). Και τέλος τονίζει ότι το μυστήριο υπερβαίνει την ανθρώπινη γνώση. 
 
Άλλες αναρτήσεις σχετικά με την Α' στάση των Χαιρετισμών, εδώ και εδώ.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ (=read more)...

Πέμπτη, 6 Μαρτίου 2014

ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΤΗΣ ΜΑΜΑΣ: ΤΑΡΑΜΟΚΕΦΤΕΔΕΣ

Η νηστεία ξεκίνησε, και για όσους σφίζουν από υγεία, ας την προσπαθήσουν μιας και κάνει καλό κατά πως λένε οι επιστήμονες. Οι ταραμοκεφτέδες είναι γνωστό έδεσμα της τεσσαρακοστής και σχετικά εύκολο (αν εξαιρέσουμε το χρόνο ξαρμυρίσματος του ταραμά). Από τη ΒΕΝΤΕΤΑ Νο 354 (17/2/1972).


ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ (=read more)...

Δευτέρα, 3 Μαρτίου 2014

ΛΑΓΑΝΑΝΘΡΩΠΟΙ...

- Καλημέρα! Είμαι ο Λαγανάνθρωπος!
- Κάνω τη... ρεκλάμα του συνοικιακού φούρνου, σήμερα Καθαρά Δευτέρα.
- Και μόνο που θα με δεις, τι στο καλό, θα κοντοσταθείς να με χαζέψεις! 
- Το μαγαζί διαθέτει λαγάνα σε καλή τιμή, τι λες; Θ' αγοράσεις;

Αυτά τα λόγια πιστεύω ότι θ' άκουγα από το λαγανἀνθρωπο, αν είχε φωνή. Τι άλλο θα μπορούσε να μου πει άλλωστε... Μια ρεκλάμα που δεν διαρκεί ούτε μια ημέρα ολόκληρη. Κι όμως, τραβάει τα βλέμματα. Ένα ολιγόωρο εφέ για εμπορικούς λόγους.

Σάμπως κι η ζωή μας εφήμερη δεν είναι; Σταγόνα στον ωκεανό της αιωνιότητας. Ο φούρναρης έβαλε για διαφήμιση το λαγανάθρωπο έξω απ' το φούρνο. Άραγε εμείς, τι βάζουμε έξω από το δικό μας βίωμα; Τι ρεκλάμα βάζουμε για τον εαυτό μας; Καριέρα, περιουσία, σπουδές. Αυτά τραβάνε εύκολα τους πολλούς. Τίτλοι της υλικής και γήινης βιωτής. 

Τι θα έλκυε όμως; Τι θα πρόβαλε την άυλη υπόστασή μας; Όχι όλα όσα θα αφήσουμε πίσω μας σαν αφήσουμε αυτόν τον κόσμο. Αυτό που έλκει είναι σαν την ψυχή, πνευματικό. Αλλά δύσκολα κατακτιέται. Είναι η αρετή σ' όλες της τις εκφάνσεις. Αυτή τη ρεκλάμα όλοι θα θέλαμε να την έχουμε. Αυτήν θα την πάρουμε μαζί μας όταν έρθει η ώρα να συναντήσουμε το αιώνιο Φως, τον Χριστό.

Καθαρά Δευτέρα σήμερα, αρχή περιόδου ασκήσεως για καθαρή ψυχή. Για μια ρεκλάμα μόνιμη και αέναη. Για τους περισσότερους είναι απλά μια αργία και ένα γαστρονομικό δρώμενο. Λαγάνες, σαρακοστιανά, χαρταετοί... Τίποτα για την ψυχή. Λαγανάνθρωποι με μπόλικο σουσάμι...   

Καλή Μεγάλη Τεσσαρακοστή.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ (=read more)...

Κυριακή, 2 Μαρτίου 2014

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟ (2/3/2014) ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΙΝΗΣ

Μας λέει ο απ. Παύλος: 

ἡ νὺξ προέκοψεν, ἡ δὲ ἡμέρα ἤγγικεν. ἀποθώμεθα οὖν τὰ ἔργα τοῦ σκότους καὶ ἐνδυσώμεθα τὰ ὅπλα τοῦ φωτός. (Ρωμ. 13, 12)

Η νύχτα προχώρησε και η ημέρα έχει πλησιάσει. Ας αποθέσουμε, λοιπόν, τα έργα του σκότους και ας ντυθούμε τα όπλα του φωτός.
Ο απ. Παύλος παρομοιάζει τη νύχτα με το παρόντα βίο μας. Είναι κι αυτός σκοτεινός από την αμαρτία. Φεύγει σιγά σιγά και μετά το θάνατο, έρχεται η ημέρα, δηλαδή η μέλλουσα ζωή. Εκεί που θα αντικρίσουμε τον Κύριο στο ουράνιο του βασίλειο. Γι' αυτό και πρέπει να αφήσουμε τα έργα της αμαρτίας που συνοδεύει το σκοτάδι. Να απαλλάξουμε τον εαυτό μας από τις κακές πράξεις που λερώνουν την ψυχή μας. Να την καθαρίσουμε διά της μετανοίας και να την ντύσουμε με την αρετή. Να την στολίσουμε με την αγαθότητα και την καλοσύνη. Να της δώσουμε τη λάμψη που της αρμόζει. Έτσι θα την έχουμε έτοιμη να οδεύσει στο Φως του παραδείσου. 
Η περίοδος της νηστείας που ξεκινά, έχει αυτόν ακριβώς το σκοπό. Δεν είναι απλά ένα δρώμενο που περιορίζεται μόνο στην Καθαρά Δευτέρα. 

Άλλο σχόλιο για τη σημερινή περικοπή, εδώ. 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ (=read more)...